Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 22 Αυγούστου 2017

Το Τετραβάγγελο



 Ο πρώτος απ' τ'  αριστερά 
που στέκει  ωσάν  μονάχος,
ήταν οσιομάρτυρας
και μάρτυράς μου ο Άθως.

 Έμαθε χίλια γράμματα
τη φτώχεια στα Τζουμέρκα,
με τετραβάγγελο ανοιχτό
στον  ήλιο και στην  πέτρα.
................................... 
Ο πρώτος απ'  τ'  αριστερά
μουστάκι  οπού  'χει  μαύρο,
για μάτια  είχε  δυο  πουλιά
και  για  καρδιά  ένα νάρδο. 

Πέρασε  -τι δεν πέρασε-
και του Χριστού τα Πάθη.
Σαν το πουλί λαβώθηκε 
σα ρόδο εμαράθη.

                                   ........................................
O πρώτος  απ'  τ'  αριστερά
του  κόσμου  ας είν'  του  κάτου,
τα μάτια του έχω μάτια μου
καρδιά μου την καρδιά του.

Και  που θωρώ το Ελληναριό
στ'  απόσπασμα στημένο
στον ίδιο τον καταχτητή
στο  σταυρωτή τον ξένο, 

και που  θωρώ τον  τόπο  μου 
-το μέγα  καλυβάκι-
Άη-Στράτη   και  Μακρόνησο,
από  την  Κω  ως  τη   Θράκη,

 

δεν φταίει που  'χω  για μάτια  μου
τα  μάτια  τα  δικά  του
και  για  καρδιά  στα  στήθια  μου
την  τρυφερή  καρδιά  του,

μα, φταίει εκείνο  τ' ανοιχτό
στον ήλιο  και  στην  πέτρα 
τ'  άγιο το Τετραβάγγελο
απάνω στα Τζουμέρκα.

Στον  ύπνο  μου  το  μελετώ,
στον  ξύπνο  μου  τ'  ανοίγω,
τ'  αγγίζω κι  απ'  του  κύρη  μου
το  μπόι  παίρνω λίγο.
 
Έχει την Πίνδο εξώφυλλο
ν'  αντέχει  στους  αιώνες,
κι έχει  μονάχα  ζωγραφιές,
τέσσερις  μόνο  εικόνες :


μιαν  άγια μάνα στα βουνά,
έναν λασπιάρη εργάτη,
το Διονύσιο Σολωμό
και του Θεού το μάτι.


Άγγελος 
31 Αλωνάρη του 2012